Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jaroslav Karl - Mukl 7.část

Ani dnes nedáme pokoj. Dnes se dozvíme například,  jak prostě proběhlo kněžské svěcení.

Na malé mačkárně skla v kostele pracoval také jeden řeholník, který byl ubytován na vatikánu. Odtud každý den docházel do práce. S ním projednával eventuální mé svěcení Jaroslav Vrbenský. Měl o tom pohovořit s biskupem Korcem a kněžími, kteří mě znali ještě před prvním zatčením. Za nějaký čas jsem dostal vzkaz od biskupa Korce: až se naskytne vhodná příležitost k osobnímu setkání, že je ochoten po krátkém osobním pohovoru udělit mi svátost kněžství. V pátek 12.5.1962 přivedli bachaři všechny z vatikánu do pevné věznice a ubytovali se v prvním patře. Já jsem tam byl v cele v přízemí, odkud vedlo schodiště do patra. Ještě ten den jsem se při vycházce seznámil prostřednictvím známých kněží s biskupem Korcem. Celou vycházku jsme probírali různé věci související s eventuálním svěcením. Totéž se opakovalo při vycházce v sobotu. Ke konci vycházky mi řekl, že mě vysvětí. Dohodli jsme se, že v neděli nepůjdu pro oběd a on také ne. V době vydávání oběda jsem vběhnul po schodišti nahoru do patra. Tam již biskup čekal. Na chodbě už nikdo jiný nebyl. Já jsem poklekl, dal z hlavy čepici, biskup na mne vložil ruce a udělil svátost kněžství. Okamžitě jsem dal čepici na hlavu, rychle sešel do přízemí, vběhnul do cely a netrvalo to ani minutu a bachař přišel celu zamknout. V pondělí ráno stěhovali „vatikán“ zpět na barák, který v předchozích dnech dezinfikovali, protože byl plný štěnic.

Téhož dne šel na transport řeholník, který zprostředkoval kontakt na biskupa Korce. Já jsem ještě v témže týdnu byl převeden na nové pracoviště, tzv. Mechaniku. Byly to dílny Výzkumného ústavu ministerstva vnitra, kde se vyráběly magnetofony a odposlouchávací zařízení. Celé panely a magnetofony se instalovali v hotelích, kde byli ubytováni hlavně cizinci ze západu. V jednotlivých vybraných pokojích pak byla odposlouchávací zařízení napojená na magnetofony.

V mechanice jsem byl přidělen do kanceláře skladů materiálu, nástrojů a přípravků nářadí. Dostal jsem od svého vedoucího klíč od trezorové skříně a pečetidlo. Vždy na konci směny jsem musel skříň zamknout a zapečetit. Klíč i pečetidlo jsem stále měl u sebe. Když občas byl „filcunk“, nesměli bachaři v mé kanceláři otvírat zásuvky psacích stolů ani skříň. Jednou jeden bachař přišel do kanceláře a hned otevřel jednu zásuvku a začal tam přehrabávat dokumenty. Upozornil jsem ho, že to nesmí. Nedbal na to. Zvednul jsem telefon, abych o tom informoval svého vedoucího. Jak to bachař viděl, „vyprejsknul jak cukrář“.

Dostala se mi tam do ruky kniha „Křesťanský personalismus“. Tu jsem před odchodem z práce dával vždy do trezoru. Jednou, když jsem si v práci četl, přišel vedoucí, na něco se zeptal, a když viděl knížku, kterou čtu, ptal se, co to je. Ukázal jsem mu ji. On ji prolistoval a za chvíli řekl: „To je zajímavé. Mohl byste mi ji půjčit?“ Já zalapal překvapením po dechu. Půjčil jsem mu ji a on při odchodu z kanceláře říká. „Až si ji přečtu, zase vám jí vrátím.“ A také vrátil. V kriminále zakázaná literatura... Když jsem se na novém pracovišti „zabydlel“, začal jsem „vyrábět“ víno pro „vatikán“, aby mohli kněží sloužit na baráku mši svatou. Sehnal jsem si čtyřlitrovou láhev od okurek. Kvasnou zátku na láhev mi udělali na pracovišti muklové v laboratoři. S několika mukly jsme objednali každý menší množství hrozinek. Muklovský nákupčí to objednal v kantýně a později přinesl. Hrozinky jsem do láhve naložil a nechal kvasit. Hotové víno potom putovalo do vatikánu v malých lahvičkách od léků. Láhev na kvašení jsem měl uschovanou v trezorové skříni. Jednou ji tam můj vedoucí objevil a ptal se, co to je. Řekl jsem mu na rovinu: „Vyrábím víno z hrozinek pro vatikán.“ On mi na to řekl. „Karl, Karl, vy mě jednou přivedete do kriminálu.“ Bez dalšího slova odešel.

Pro ty, kdo se chtějí dozvědět více přidávám tento odkaz.
https://www.facebook.com/pages/MUKL/1481685845384141

Autor: Karel Pučelík | čtvrtek 1.5.2014 19:01 | karma článku: 9,91 | přečteno: 432x
  • Další články autora

Karel Pučelík

S komunisty se nespolupracuje

V dnešní době se poměrně často diskutuje o tom, s kým se může spolupracovat. Andrej Babiš se třeba zamyslel i nad spoluprací s komunisty.

17.9.2016 v 11:14 | Karma: 24,63 | Přečteno: 891x | Diskuse| Politika

Karel Pučelík

Takto se na srpen 1968 vzpomínat nemá

Každé volby přináší více či méně zvláštních okamžiků. Nejinak je tomu i s letošními podzimními. To, co se odehrálo v neděli na pražském Staroměstském náměstí ale už hranici bizáru překročilo.

23.8.2016 v 17:59 | Karma: 13,33 | Přečteno: 650x | Diskuse| Politika

Karel Pučelík

Může hudba bořit zdi?

Bruce Springsteen zahrál ve Východním Berlíně a zeď se rozpadla. Jistě, tak jednoduché to bohužel nebylo, jeden z důležitých detailů roku 1988 to ale byl.

16.8.2016 v 8:26 | Karma: 8,42 | Přečteno: 137x | Diskuse| Společnost

Karel Pučelík

Média a manipulace

V poslední době se mainstreamová média stávají objekty konspiračních teoretiků. Ačkoli s nimi téměř v ničem nesouhlasím, jedna věc se jim ale upřít nedá - tvrzení, že média manipulují s veřejným míněním. Jde o to, která to jsou.

2.3.2016 v 20:33 | Karma: 12,78 | Přečteno: 691x | Diskuse| Média

Karel Pučelík

Máte účtenku?

Můžete sice natočit pivo štamgastovi bez účtenky. Nikdy ale nevíte, kdo je ten druhý v řadě, který vás pozoruje.Parafrázuji vyjádření odstupující náměstkyně ministra financí Simony Hornochové z posledních Otázek Václava Moravce.

10.11.2015 v 17:00 | Karma: 28,31 | Přečteno: 985x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Prokletím očkování možná je, že chrání proti smrtelným chorobám, míní Válek

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:41

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 859x
Student ekonomie a soudobých dějin, člen TOP 09

Seznam rubrik