Jaroslav Karl - MUKL 3.část

26. 03. 2014 18:00:42
Další pokračování knihy kněze bývalého politického vězně Jaroslava Karla. Tentokrát o vykonstruovaném procesu a prvních zkušenostech z Leopoldova.
wikipedia.cz
wikipedia.cz

Po roční vyšetřovačce jsem byl převezen do Prahy do "garňáku" na Loretě a čekal tam na soud. I tam jsem měl na cele "bonzáka", který ze mne tahal rozumy. Byl to bývalý bohoslovec. Měl však smůlu jako předtím bonzáci v Plzni na vyšetřovačce. Za ten rok vyšetřovačky jsem byl psychicky tak vyčerpaný, že jsem musel usilovně přemýšlet, abych dal dohromady modlitbu Otčenáš. V té době jsem jen říkal: "Pane, já už ničemu nerozumím, já Ti ale věřím, v Tebe věřím".

Když přišel den soudu, šel jsem tam s přesvědčením, že budu odsouzen k trestu smrti. To vyplynulo z toho, že při výsleších v Plzni jsem stále slyšel od vyšetřovatele. " Ty kurvo vatikánská, ty svině imperialistická... ty budeš viset".Nakonec jsem tomu uvěřil a byl přesvědčen, že mě nic jiného nečeká.
Z celého soudního líčení jsem vnímal jen začátek a konec. Pro předsedu vyššího vojenského soudu bylo překvapení, když se ptal na nacionále, že jsem neznal své příjmení a řekl jen Jaroslav, základní číslo to a to, jak jsme se museli hlásit na StB. Vojenský prokurátor začal svou obžalobu takto: "Vážený vojenský senáte, vážení soudruzi soudci. Zde vidíte vraha nevinných korejských dětí, matek a starců..." To bylo pro mne téměř šokující, a proto jsem si to asi zapamatoval. Dál to prokurátor dialektickou metodou dokázal. Jak probíhalo soudní líčení dál, to si nepamatuju. Vnímal jsem na konci jednání, kdy se asi vynášel rozsudek, slova "absolutní trest". Oddechl jsem si a řekl si: tak do 14ti dnů už bude po všem, už budu viset. A docela jsem se na to v tu chvíli těšil. Teprve po půl roce po soudu mi v leopoldovské věznici přečetli rozsudek - 17 let vězení. Navíc ze správy nápravných zařízení zákaz pobytu mimo uzavřený ústav.

Po soudu jsem byl převezen do věznice na Pankráci, kde mě mj. lékař zvážil - měl jsem 48 kg. Nejdříve na samotku a asi po týdnu do kobky ve sklepě, bez okna a řádného větrání. Bylo nás tam naměstnáno asi 10 až 12. Spali jsme ve stoje, několik v kleče, polosedě. Odtud jsem byl převezen s dalšími mukly autobusem s nápisem "Zájezd" do věznice v Olomouci, kde jsme přespali a druhý den jeli dál, až jsem se ocitl ve věznici - pevnosti Leopoldov na Slovensku. Tam bylo přivítání: "Pamatajte si, odtial to len nohama vopred!" Potom nás odvedli do na samotky. Já byl na cele sám. Důvod byl asi ten, že mě považovali za blázna. Když jsme totiž odevzdávali civilní oblečení, ptal se mě mukl, který zapisoval svršky: "Koľko máte nohavic?" Bylo mi to divné, proč se ptá na nohavice, ale odpověděl jsem: "Dvě nohavice" Když jsem potom předával svršky druhému muklovi, tak se mě ptal: "Kde máte druhé nohavice?" Vzal jsem si jednu a pak druhou nohavici. Bachař, který u toho dohlížel, prohlásil: "Blázon". Na cele mi bachař řekl: "Keď bude previerka, staňte si pod oblok." Já jsem hledal nějaký oblouk, ale nenašel. Při večerní prověrce, když bachař otevřel celu, hlásil jsem jméno a základní číslo. Ani jsem to celé nedořekl a bachař zařval: "Čo som vám vravil! Kde máte stať?" Já jsem odpověděl: "Stojím pod obloukem," a ukázal jsem na lampu, pod kterou jsem se postavil. Bachař přivřel dveře a řekl vedle stojícímu bachaři: "Daj si pozor! Blázon!" Později, když už jsem byl na velké společné cele na jiném oddělení, jsem se dozvěděl, že šlo o kalhoty a okno.

Pro ty, kdo se chtějí dozvědět více přidávám tento odkaz.
https://www.facebook.com/pages/MUKL/1481685845384141

Autor: Karel Pučelík | středa 26.3.2014 18:00 | karma článku: 13.80 | přečteno: 556x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 29 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 6.40 | Přečteno: 135 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 8.84 | Přečteno: 125 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 14.74 | Přečteno: 332 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 859

Student ekonomie a soudobých dějin, člen TOP 09

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...